STUDIA PODYPLOMOWE: Zarządzanie i Marketing w Oświacie
- Liczba Semestrów:2
Celem głównym studiów jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry kierowniczej dla potrzeb zarządzania we wszelkiego rodzaju placówkach oświatowych. Cele szczegółowe:
- uzyskanie kwalifikacji umożliwiających pełnienie funkcji dyrektora lub innej funkcji kierowniczej w oświacie w myśl rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. (z późn. zm.) w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać osoby zajmujące stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze w różnych typach placówek oświatowych,
- nowe spojrzenie na jakość, zarządzanie, planowanie i doskonalenie kwalifikacji zawodowych.
ADRESACI:
Słuchaczami studiów mogą być osoby, które mają ukończone studia wyższe (licencjackie lub magisterskie pedagogiczne), zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego, dyrektorzy szkół i placówek oświatowych, a także osoby, które przygotowują się do pełnienia funkcji kierowniczych w oświacie.
RAMOWY OPIS STUDIÓW:
Program studiów podyplomowych uwzględnia najnowsze wymagania prawne i organizacyjne związane z zarządzaniem i marketingiem w oświacie.
Słuchacze zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności niezbędne do sprawnego i twórczego zarządzania szkołą lub placówką oświatową z uwzględnieniem potrzeb wynikających z zasad reformy oświatowej i regionalnej polityki edukacyjnej.
Studia trwają 2 semestry i obejmują: 128 godz. przedmiotów teoretycznych, 132 godz. przedmiotów metodycznych oraz 10 godz. pracy dyplomowej,150 godz. praktyk pedagogicznych
Treści programowe:
Moduł przedmiotów teoretycznych – (Organizacja i funkcjonowanie instytucji i placówek oświatowych; Podstawy prawa pracy; Współczesny polski system oświatowy; Finansowanie placówek oświatowych; Fundusze europejskie i zamówienia publiczne; Etyka zawodowa i zarządzania; Polityka oświatowa UE; Psychologia pracy z zarządzaniem; Prawo oświatowe) – 128 godz.
Moduł przedmiotów metodycznych – (Doskonalenie i rozwój zawodowy w placówce oświatowej; Przedsiębiorczość i marketing w oświacie; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie jakością w placówce oświatowej; Sprawowanie nadzoru pedagogicznego; Informatyczne wspomaganie zarządzania w oświacie; Komunikacja interpersonalna, negocjacje i mediacje) – 132 godz.
Praca dyplomowa – 10 godz.
Praktyka Pedagogiczna- 150 godz.
ORGANIZACJA I CZAS TRWANIA STUDIÓW
Studia zaplanowane są na 270 godzin realizowanych w ciągu dwóch semestrów, zorganizowanych w systemie zaocznym. Podstawową formą studiowania są dwudniowe zjazdy organizowane w soboty i niedziele. W ramach studiów odbywają się zajęcia teoretyczne w formie wykładów i ćwiczeń prowadzonych przez nauczycieli akademickich prowadzone przez osoby posiadające przygotowanie teoretyczne i praktyczne w obszarze zarządzania w oświacie. Warunkiem ukończenia studiów jest uczestnictwo w zajęciach przewidzianych programem studiów, zaliczenie przedmiotów, praktyk oraz złożenie pracy dyplomowej . Absolwenci studiów podyplomowych otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania i Marketingu w Oświacie, zgodne z wymogami MNiSW.