Przemoc rówieśnicza – przyczyny, zapobieganie, skuteczna interwencja
Terapia Pedagogiczna i Socjoterapia
Rodzaj studiów Studia podyplomowe
Tryb studiów Niestacjonarne
Język wykładowy polski
Czas trwania 1.5 roku (3 semestry)
Cena 5.200 zl

Opis

Studia podyplomowe Uczeń ze SPE – bogactwo inności oferują kompleksową wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Program obejmuje zagadnienia związane z diagnozą, tworzeniem indywidualnych programów edukacyjnych, pracą z rodzinami, rozwijaniem kompetencji emocjonalnych oraz stosowaniem nowoczesnych metod dydaktycznych i terapeutycznych.

Co zyskujesz?

  • Umiejętność pracy z uczniami o różnorodnych potrzebach edukacyjnych, w tym z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, trudnościami w uczeniu się, niepełnosprawnościami i problemami emocjonalnymi.
  • Znajomość nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, terapeutycznych i technologii wspomagających edukację.
  • Kompetencje w zakresie projektowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).
  • Zdolność do budowania pozytywnej współpracy z rodzinami i zespołami interdyscyplinarnymi.
  • Certyfikat ukończenia studiów podyplomowych potwierdzający zdobyte kwalifikacje.

Kariera

Absolwenci studiów podyplomowych mogą pracować jako:

  • Specjaliści ds. edukacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach i placówkach specjalnych.
  • Nauczyciele wspomagający w klasach integracyjnych.
  • Terapeuci pedagogiczni i psycholodzy szkolni.
  • Konsultanci ds. edukacji w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
  • Koordynatorzy zespołów ds. uczniów ze SPE.

Kluczowe przedmioty

  • Podstawy pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE)
  • Diagnoza i planowanie pracy z uczniem ze SPE
  • Indywidualizacja procesu nauczania i IPET
  • Inteligencja emocjonalna w pracy z uczniami ze SPE
  • Metody terapii pedagogicznej i wspomagania rozwoju
  • Współpraca z rodziną ucznia i zespołem interdyscyplinarnym
  • Prawo oświatowe i prawa ucznia ze SPE
  • Technologie wspomagające w edukacji specjalnej

Organizacja studiów

  • Czas trwania: 2 semestry (rok akademicki).
  • Forma zajęć: hybrydowa – wykłady online oraz warsztaty praktyczne stacjonarne.
  • Liczba godzin: 470 godzin (330 godzin teoretycznych, 140 godzin praktycznych).
  • ECTS: 60 punktów.
  • Zaliczenie: obecność, aktywność na zajęciach, projekt końcowy.

Do kogo?

Studia skierowane są do:

  • Nauczycieli, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności pracy z uczniami ze SPE.
  • Pedagogów i psychologów szkolnych.
  • Logopedów i terapeutów pedagogicznych.
  • Pracowników socjalnych i osób pracujących w organizacjach wspierających edukację specjalną.
  • Osób, które chcą wspierać różnorodność i budować inkluzyjne środowisko edukacyjne.

Możliwe ścieżki edukacyjne

Po ukończeniu studiów uczestnicy mogą kontynuować rozwój zawodowy poprzez:

  • Studia podyplomowe z terapii pedagogicznej lub integracji sensorycznej.
  • Szkolenia specjalistyczne z zakresu autyzmu, ADHD lub zaburzeń rozwojowych.
  • Kursy dotyczące nowoczesnych technologii wspomagających edukację dzieci ze SPE.
  • Studia z zakresu zarządzania inkluzyjnymi placówkami edukacyjnymi.
  • Dalsze kształcenie w ramach studiów magisterskich lub doktoranckich w dziedzinie pedagogiki specjalnej lub psychologii.

Sylwetka absolwenta – kierunek: Uczeń ze SPE – bogactwo inności

Absolwent studiów podyplomowych Uczeń ze SPE – bogactwo inności jest przygotowany do pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych w różnorodnych środowiskach edukacyjnych. Posiada:

  • Wiedzę teoretyczną o specyfice pracy z uczniami z niepełnosprawnościami, trudnościami w uczeniu się oraz zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi.
  • Praktyczne umiejętności diagnozowania potrzeb edukacyjnych i tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).
  • Kompetencje interpersonalne pozwalające na budowanie współpracy z rodzicami, zespołami nauczycieli oraz specjalistami z różnych dziedzin.
  • Znajomość nowoczesnych metod i narzędzi pracy, w tym technologii wspierających rozwój uczniów ze SPE.
  • Zdolność do dostosowania procesu dydaktycznego do różnorodnych potrzeb uczniów, z zachowaniem zasad inkluzji i szacunku dla różnorodności.
    Absolwent jest gotowy do podjęcia pracy jako nauczyciel wspomagający, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, psycholog szkolny lub konsultant w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Podaj swoje dane kontaktowe, a skontaktujemy się z Tobą!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach handlowych i marketingowych przez Pedagogium oraz przez podmioty trzecie.

    This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
    Read more