Zarządzanie w administracji
Nowoczesna pedagogika i psychologia dzieci i młodzieży
Rodzaj studiów I stopnia - tytuł zawodowy "licencjat"
Tryb studiów Stacjonarne, niestacjonarne
Język wykładowy polski
Czas trwania 3 lata (6 semestrów)
Cena 550 zł w miesięcznych ratach

Opis specjalności

Specjalność „Pedagogika wczesnodziecięca” jest skierowana do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Program łączy tradycyjne metody pedagogiczne z nowoczesnymi podejściami w zakresie wychowania i edukacji. Studenci uczą się, jak wspierać rozwój dzieci, zarówno w aspekcie emocjonalnym, jak i intelektualnym, tworząc kreatywne i bezpieczne środowisko do nauki i zabawy.

Video preview
Play

Co zyskujesz, wybierając tę specjalność?

  • Kompetencje opiekuńczo-wychowawcze
  • Wiedzę o specyfice rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Umiejętności tworzenia i prowadzenia zajęć edukacyjnych
  • Praktyczną znajomość metod wspierających adaptację dziecka do szkoły i przedszkola


Kariera

  • Opiekun w placówkach wczesnodziecięcych
  • Animator edukacyjny dla dzieci w placówkach kulturalnych
  • Konsultant ds. edukacji wczesnodziecięcej w instytucjach edukacyjnych
  • Doradca dla rodziców w zakresie wychowania dzieci


Kluczowe przedmioty

  • Pedagogika dziecka
  • Psychologia rozwoju dziecka
  • Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka
  • Metody aktywizujące w pracy z małym dzieckiem


Organizacja studiów

  • Liczba semestrów: 6
  • Liczba zjazdów: według harmonogramu zjazdów
  • Praktyki: 720 godzin (realizowane w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych)


Dla kogo?

  • Dla osób pasjonujących się edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Dla tych, którzy chcą wspierać rozwój dzieci w kreatywny i profesjonalny sposób
  • Dla pedagogów i przyszłych nauczycieli pragnących zdobyć specjalistyczną wiedzę w zakresie pracy z małymi dziećmi

Tryb studiów

Stacjonarne hybrydowe
  • Studia stacjonarne oferują elastyczny plan zajęć, zazwyczaj obejmujący 3 lub 4 dni w tygodniu.
  • Oferujemy elastyczny rozkład zajęć, dostosowany do potrzeb studentów.
  • Wykłady odbywają się online, a ćwiczenia prowadzone są w salach uczelni.
  • W ciągu jednego dnia możliwe są zajęcia wyłącznie online lub wyłącznie stacjonarne, w zależności od harmonogramu.
Niestacjonarne
  • Studia niestacjonarne odbywają się w weekendy, zazwyczaj co dwa tygodnie, w soboty i niedziele.
  • W wykładach możesz uczestniczyć online, a ćwiczenia odbywają się w salach uczelni, zapewniając bezpośredni kontakt z wykładowcą i kolegami z grupy.
  • W ciągu jednego dnia zajęcia prowadzone są albo online, albo w salach, dając Ci wybór najbardziej komfortowej formy nauki.

Nasi wykładowcy

  • Współpracuje z warszawskimi uczelniami wyższymi oraz wieloma placówkami oświatowymi jako dyrektor ds. pedagogicznych, metodyk i doradca w zakresie nadzoru pedagogicznego oraz awansu zawodowego nauczycieli. Ekspertka w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz specjalnych potrzeb edukacyjnych, autorka programów dydaktycznych i projektów edukacyjnych, prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, pedagogów, psychologów i logopedów w całej Polsce.

    Mgr. Sylwia Pachołek-Dąbek

    Pedagog, nauczyciel dyplomowany, wykładowca akademicki pedagogiki, psychologii i logopedii.
  • Autorka autorskiego projektu profilaktycznego «Widzę więcej, wiem więcej», poświęconego problematyce uzależnień od alkoholu i telefonów komórkowych. Przez wiele lat współpracowała ze Stołecznym Ośrodkiem dla Osób Nietrzeźwych w Warszawie, zdobywając doświadczenie w pracy z osobami zmagającymi się z uzależnieniami i problemami społecznymi. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół profilaktyki niedostosowania społecznego oraz różnic między systemami penitencjarnymi na świecie, o czym pisała w artykule «Systemy więzienne na przykładzie Polski, Chin i Japonii».

    Mgr Daria Zagórska

    Absolwentka Pedagogiki o specjalności Resocjalizacja Społecznie Nieprzystosowanych.
  • Prowadzi nadzór pedagogiczny w placówkach oświatowych, wspiera dyrektorów i nauczycieli w budowaniu koncepcji pracy wyróżniających placówkę w środowisku lokalnym, prowadzi audyty dokumentacji oraz zakłada i przekształca placówki zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi. W pracy kieruje się wartościami: bezpieczeństwo — twórczość — samodzielność. Od 2022 roku jest związana z uczelniami wyższymi jako wykładowca akademicki, dzieląc się wiedzą i wspierając studentów w ich rozwoju zawodowym i osobistym.

    Mgr Anna Zakrzewska

    Absolwentka edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej, wychowania przedszkolnego oraz organizacji i zarządzania oświatą.
  • Mentor kursów e-learningowych w zakresie: „Ocenianie kształtujące”, „Praca metodą projektu”, „Program Rozwoju Bibliotek”, „Cyfrowa Szkoła”. Posiada kwalifikacje i doświadczenie w nauczaniu języka polskiego jako obcego oraz w pracy metodą projektu („Ślady przeszłości”, „Poczytaj mi przyjacielu”, „Młodzi głosują”, „Literacki Atlas Polski”, „Poczytajmy!” 2006–2017). Współpracuje z CEO (koordynatorka „Nauczycielskiej Akademii Internetowej” 2007–2014), MSCDN („Festiwal 4 Pory Książki”, „Teatr w szkole”, członkini grupy teatralnej „Konopielki” 2007–2025), FRSE (projekt „PO WER Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów” oraz projekt „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” 2020–2024) oraz Narodową Agencją (koordynatorka projektu Erasmus+ 2025). Egzaminatorka egzaminu maturalnego oraz egzaminu ósmoklasisty (2006–2025). Od 2017 r. opiekunka Szkolnego Koła Teatralno-Filmowego (realizuje program „Akademii Filmowej” oraz kurs „Wirtualny Klub Filmowy”). Osiągnięcia (wybrane): ogólnopolskie projekty edukacyjne – „Literacki atlas Polski. Spotkanie z Ewą Lipską” (wyróżnienie, OPPM Warszawa 2009), „Ślady przeszłości: Historia i kultura społeczności żydowskiej w Radomiu” (III miejsce, etap wojewódzki konkursu PTTK „Poznajemy Ojcowiznę”, OPPM 2013), „Historia pewnej kamienicy” (wyróżnienie, PTTK „Poznajemy Ojcowiznę”), „Czy wiesz, że wynalazł to Polak?” (Odznaka Jakości eTwinning Quality Label, odznaka Szkoły eTwinning 2023), „Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Józefie Piłsudskim” (I miejsce, ZSZSiU), „Międzyszkolny Konkurs Historyczny: Jak kamienie przez Boga rzucane na szaniec…” (I miejsce, VII LO), Regionalny Konkurs Literacki „Dalsze Przygody Sindbada Żeglarza” (wyróżnienie, Teatr Powszechny), scenariusz escape roomu „W świecie Zemsty A. Fredry”, platforma FRSE (marzec 2021). Ponadto nauczycielka cyklicznie organizowała Międzyszkolny Konkurs Recytatorski „W hołdzie księciu A. J. Czartoryskiemu” (2006–2017). Współkoordynowała organizację międzyszkolnej gry terenowej „Na planszy miasta” (2016). Inicjatorka szkolnych obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych (od 2017), współorganizuje Światowy Dzień Autyzmu. Przygotowuje akademie patriotyczne z okazji Święta Konstytucji 3 Maja, Święta Niepodległości, uroczystości okolicznościowe oraz przedstawienia teatralne. Nauczycielka wspiera rozwój uczniów poprzez realizację projektów społeczno-artystycznych („Szkoła Twórczych Praktyk”), prowadzenie kół zainteresowań (literackiego, czytelniczego, historycznego), inicjowanie szkolnych wyjść do teatru i kina oraz na koncerty edukacyjne. Współorganizowała debatę kandydatów do Parlamentu Europejskiego oraz do Parlamentu Młodzieży Miasta Radomia. Projekty własne: „Antologia twórczości uczniów”, „Spotkania literackie”, „Spotkania historyczne”. Założycielka szkolnego kącika bookcrossingu. Co roku przygotowuje konkursy recytatorskie i ortograficzne. Aktywnie włącza się w działania szkoły: organizację konferencji, akcji czytelniczych („Cała Polska Czyta Dzieciom”), dni otwartych oraz wydarzeń szkolnych. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe poprzez szkolenia z zakresu nauki języka angielskiego (dwutygodniowy kurs językowy w Limassol – 2019 oraz Setúbal – 2024), TIK, SPE oraz edukacji kulturalnej („Myśląca Klasa”, MSCDN 2025). Współadministratorka szkolnego Facebooka, wychowawca, kierownik i opiekun wycieczek dla młodzieży oraz zagranicznych mobilności grupowych uczniów. Włącza się w akcje wolontariatu szkolnego. Pracuje w zespołach: statutowym, wychowawczym, integracyjnym oraz promocji szkoły. Opiekun praktyk studenckich. Nagrody i wyróżnienia: Nagroda Prezydenta Miasta Radomia (2021), Medal Srebrny za Długoletnią Służbę (2023), Nagroda Dyrektora Szkoły (2023, 2024).

    Pani Agnieszka Skórnicka

    Nauczyciel języka polskiego i historii, oligofrenopedagog. Nauczyciel dyplomowany z 22-letnim stażem pracy
  • Swoją drogę zawodową budował jako nauczyciel i wychowawca w szkołach podstawowych, młodzieżowym ośrodku socjoterapii oraz jako nauczyciel akademicki. Specjalizuje się w praktycznych aspektach pedagogiki dzieci i młodzieży, resocjalizacji, socjoterapii, oligofrenopedagogiki oraz pracy z uczniami ze spektrum autyzmu i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

    Laureat Nagrody Ministra Edukacji Narodowej 2024 za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Członek składu orzekającego Wojewódzkiej Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli oraz były ekspert zewnętrzny w Specjalistycznym Centrum Wspierającym Edukację Włączającą. W swojej pracy łączy doświadczenie, nowoczesne metody i empatyczne podejście, wspierając wszechstronny rozwój młodych ludzi.

    Mgr Dawid Paweł Dziaduś

    Dyrektor szkoły z wieloletnim doświadczeniem w pracy w oświacie
  • Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół diagnozy i wsparcia dzieci oraz młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uwarunkowań nieprzystosowania społecznego, profilaktyki społecznej, wsparcia rodzin, przeciwdziałania przemocy oraz bezpieczeństwa społecznego.

    Posiada uprawnienia m.in. realizatora programu profilaktyki uzależnień UNPLUGGED, mediatora szkolnego, trenera umiejętności społecznych oraz trenera zastępowania agresji. Autorka licznych publikacji naukowych z zakresu pedagogiki specjalnej, resocjalizacji i profilaktyki, łącząca pracę badawczą z praktycznym wsparciem dzieci, rodzin i instytucji.

    Dr Agnieszka Strumińska

    Doktor nauk społecznych (pedagogika specjalna), absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Licencjonowana przewodniczka po Warszawie; polonistka; logopeda; eduScrumMasterka; trenerka edukacji w przestrzeni; założycielka projektu Idzie.my z książką przez Warszawę – aktywnej edukacji w terenie dla dzieci i młodzieży; twórczyni internetowa varsavianistycznego profilu Idzie.my. Idzie.my z książką przez Warszawę www.myidziemy.pl

    Mgr Klaudia Mróz

  • W swojej praktyce wdraża innowacyjne i autorskie programy edukacyjne, koncentrując się na rozwijaniu kompetencji poznawczych i społecznych dzieci oraz podnoszeniu jakości nauczania.

    Szczególnie bliska jest jej społeczno-kulturowa teoria Lwa Wygotskiego, stanowiąca dla niej fundament wspierania rozwoju dziecka. Jej zainteresowania dydaktyczne i naukowe obejmują edukację przedszkolną i wczesnoszkolną oraz nowoczesne metody pracy sprzyjające efektywnym procesom edukacyjnym.

    Mgr Małgorzata Antczak

    Absolwentka pedagogiki wieku dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole podstawowej oraz w kształceniu studentów
  • Jest w trakcie przewodu doktorskiego z administracji. Jego badania koncentrują się na politykach publicznych jako narzędziu wpływu i kształtowania rzeczywistości społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania państw totalitarnych. Zawodowo związany z obszarem bezpieczeństwa i technologii informacyjnych, zajmuje się rozwojem i wdrażaniem rozwiązań zwiększających cyfrową odporność instytucji oraz zapewniających zgodność z najnowszymi regulacjami w zakresie bezpieczeństwa danych i informacji.

    Mgr Dawid Wilczyński

    Dziekan Wydziału Administracji i Bezpieczeństwa

Skontaktuj się z nami!

Zawsze chętnie odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy Ci zrobić pierwszy krok w kierunku sukcesu! Wypełnij formularz kontaktowy, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą w najbliższym czasie.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach handlowych i marketingowych przez Pedagogium i podmioty trzecie.