Rodzaj studiów Studia podyplomowe
Tryb studiów  Niestacjonarne
Język wykładowy polski
Forma zajęć online
Zaliczenie Test końcowy / Praca dyplomowa / Projekt dyplomowy
Czas Trwania 2 semestry
Cena 3500 zł

Opis studiów

Studia podyplomowe Zarządzanie i marketing w oświacie przygotowują uczestników do pełnienia funkcji kierowniczych, menedżerskich i administracyjnych w instytucjach edukacyjnych. Program łączy wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania personelem i finansami placówki z praktycznymi umiejętnościami w zakresie promocji, komunikacji i budowania wizerunku szkoły lub uczelni. Szczególny nacisk kładziony jest na rozwój kompetencji menedżerskich, przywódczych oraz zdolności strategicznego planowania w sektorze edukacyjnym.


Co zyskujesz, wybierając tę specjalność?

  • Wiedzę z zakresu zarządzania placówką edukacyjną – prawo oświatowe, finanse, nadzór pedagogiczny
  • Umiejętność skutecznego kierowania zespołem, zarządzania personelem i projektami edukacyjnymi
  • Kompetencje w zakresie marketingu i promocji usług edukacyjnych, budowania marki szkoły i pozyskiwania studentów/uczniów
  • Narzędzia do analizy rynku edukacyjnego oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań
  • Przygotowanie do pełnienia funkcji dyrektora szkoły, menedżera w uczelni, koordynatora projektów edukacyjnych
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych i przywódczych, niezbędnych w pracy z zespołem i środowiskiem lokalnym


Kariera — gdzie możesz pracować?

  • Dyrektor lub wicedyrektor szkoły — zarządzanie placówką edukacyjną w sektorze publicznym i prywatnym
  • Menedżer lub koordynator projektów edukacyjnych — w uczelniach wyższych, instytucjach szkoleniowych, organizacjach pozarządowych
  • Specjalista ds. marketingu i promocji w edukacji — budowanie strategii komunikacyjnych i wizerunkowych placówki
  • Administrator i organizator edukacji — zarządzanie procesami dydaktycznymi i administracyjnymi
  • Doradca i konsultant — wsparcie instytucji edukacyjnych w zakresie organizacji, promocji i rozwoju
  • Pracownik jednostek samorządowych i rządowych — zajmujących się oświatą i szkolnictwem


Kluczowe przedmioty (przykładowo)

  • Prawo oświatowe i system edukacji w Polsce
  • Zarządzanie strategiczne w oświacie
  • Finanse i rachunkowość placówek edukacyjnych
  • Marketing edukacyjny i PR
  • Psychologia i socjologia zarządzania zespołem
  • Komunikacja i negocjacje w środowisku edukacyjnym
  • Nowoczesne technologie w zarządzaniu oświatą
  • Przywództwo i rozwój kompetencji menedżerskich


Dla kogo?

  • Nauczycieli i pedagogów, którzy planują objąć stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach edukacyjnych
  • Dyrektorów i wicedyrektorów, chcących poszerzyć swoje kompetencje w zakresie marketingu i zarządzania
  • Absolwentów studiów pedagogicznych, społecznych i humanistycznych, pragnących rozwijać karierę menedżerską w sektorze edukacyjnym
  • Pracowników administracji oświatowej na szczeblu lokalnym i krajowym
  • Osób związanych z edukacją prywatną i komercyjną, zainteresowanych rozwojem kompetencji w zarządzaniu i promocji placówek

Skontaktuj się z nami!

Zawsze chętnie odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy Ci zrobić pierwszy krok w kierunku sukcesu! Wypełnij formularz kontaktowy, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą w najbliższym czasie.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach handlowych i marketingowych przez Pedagogium i podmioty trzecie.