O nas

Misją PEDAGOGIUM Wyższej Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie jest profesjonalne kształcenie specjalistów w zakresie pracy profilaktycznej, opiekuńczej, wychowawczej, socjalnej oraz w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego, jak też edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wdrażanie w życie naukowe, edukacyjne i społeczne naszego kraju idei twórczego rozwoju, polegającego na metodycznym rozpoznawaniu i rozwijaniu potencjałów tkwiących w osobach niedostosowanych społecznie, osobach wykluczanych społecznie i kulturowo oraz innych jednostkach nie potrafiących samodzielnie rozwiązywać swoich problemów egzystencjalnych. Działanie to ma na celu stymulowanie przemian tożsamościowych, umożliwiających jednostce adekwatne społecznie funkcjonowanie.

Na ideę PEDAGOGIUM  składają się na nią trzy przenikające się nawzajem filary.

toget

Rozwój. Naszym studentom pomagamy rozwijać potencjały. Nie pozostajemy obojętni wobec indywidualnych predyspozycji i uzdolnień. Stąd w programach studiów na kierunku pedagogika znalazły się zajęcia teatralne, plastyczne, muzyczne i fizyczno-ruchowe.

Teoria. Finansujemy i organizujemy empiryczne badania naukowe, które dają nam rzetelne podstawy teoretyczne do opracowywania praktycznych metod pracy w różnych obszarach oddziaływania i funkcjonowania społecznego. Podstawy te, uzupełnione o późniejsze doświadczenia, odgrywają kluczową rolę w opracowywaniu indywidualnego warsztatu każdego pedagoga, pracownika socjalnego oraz administracyjnego.

warszt-nelPraktyka. Nie poprzestajemy jednak na teorii. Nasi studenci odbywają praktyki i współpracują z instytucjami wymiaru sprawiedliwości oraz z placówkami oświatowymi i wychowawczymi. Realizują własne koncepcje i współuczestniczą w realizacji licznych programów społecznych. Uczą się planowania i realizacji projektów sportowych i artystycznych.

_mg_2551

Mają również okazję poznać zasady współpracy z organizacjami publicznymi i pozarządowymi. Obok wyposażenia w specjalistyczną wiedzę z wybranego zakresu (m. in. resocjalizacja, logopedia, edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, praca socjalna, administracja), nasi studenci, słuchacze i doktoranci mogą rozwijać swoje talenty, stymulować pomysłowość oraz pokonywać własne ograniczenia i słabości.

Prowadzimy współpracę z uczelniami, wybitnymi naukowcami, instytucjamikosz i nowatorskimi grupami twórczymi i edukacyjnymi z całego świata (Stany Zjednoczone, Niemcy, Czechy, Wielka Brytania). Wizyty naszych zagranicznych przyjaciół i partnerów są okazją do wymiany doświadczeń z ekspertami i studentami z innych krajów i kultur. Studia w PEDAGOGIUM, obok szerokiej oferty zajęć dydaktycznych, dają szansę wzięcia udziału w projektach i warsztatach: teatralnych, sportowych, muzycznych, plastycznych, fotograficznych, czy dramowych. Każdy student może wybrać swoją ścieżkę edukacyjną, angażując się w wybrane inicjatywy.

PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych korzeniami i nazwą sięga do doświadczeń dydaktycznych i naukowych istniejących w okresie Drugiej Rzeczypospolitej Zakładów Kształcenia Nauczycieli, noszących tę samą nazwę (Pedagogia). Ich celem było możliwie praktyczne i aplikacyjne, a jednocześnie oparte na najnowszych osiągnięciach naukowych kształcenie nauczycieli – wychowawców podejmujących pracę w powszechnych szkołach podstawowych, w odbudowującej się po odzyskaniu niepodległości Polsce. Kształcenie w przedwojennych Pedagogiach polegało na ścisłych związkach teorii z praktyką pedagogiczną i ten związek wyróżniał je spośród innych instytucji kształcących międzywojenną patriotycznie zorientowaną grupę nauczycieli i wychowawców. Jednak współczesne PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, zgodnie ze swoją nazwą kształci nie tylko pedagogów i pracowników socjalnych, ale także pracowników administracji szkolnej i publicznej, pracowników cywilnych w strukturach wojskowych, policji, państwowej straży pożarnej, straży granicznej, urzędach celnych, służbie więziennej, strażach gminnych oraz w jednostkach sektora prywatnego zajmującego się przeciwdziałaniem zarówno przestępczości gospodarczej, jak przestępczości pospolitej.

spekt

W ramach normalnego cyklu zajęć na kierunku pedagogika  realizowany jest  m. in. trening aktorski, w ramach którego studenci przygotowują i realizują własne projekty teatralne. Celem zajęć nie jest stworzenie z uczestników profesjonalnych aktorów, ale umożliwienie im pokonania własnych ograniczeń oraz przygotowanie do funkcjonowania w (często ciężkich i stresujących) warunkach „teatru życia codziennego”.

 

Absolwenci Pedagogium to zatem nie tylko profesjonalnie wykształceni specjaliści ze swoich dziedzin, ale także osoby twórcze, otwarte i aktywne społecznie.

Font Resize
Contrast