IT w administracji
Opis
Specjalność IT w administracji ukierunkowuje wiedzę studenta na poznanie technicznej i prawnej możliwości wykorzystywania nowoczesnych technik informatycznych w administracji publicznej. Student zapozna się z organizacją i funkcjonowaniem administracji publicznej, a także zdobędzie wiedzę i praktyczne umiejętności związane z e-administracją.
Profil absolwenta
Absolwent tej specjalności będzie wysoko wykwalifikowanym specjalistą posiadającym umiejętności cenione na współczesnym rynku pracy. Wyróżniać go będzie znajomość prawa z zakresu administracji oraz praktyczna wiedza i umiejętności dotyczące sporządzania i obiegu dokumentów elektronicznych, procedury pracy w sieci, podpisu elektronicznego oraz obsługi urządzeń i programów elektronicznych. Absolwent e-administracji zostanie przygotowany do pracy urzędniczej w administracji publicznej i gospodarczej oraz wszelkich instytucjach współpracujących z administracją publiczną, np. prowadzących licytacje elektroniczną, wymianę dokumentów, składających oferty lub zapytania.
Zagadnienia podejmowane podczas studiów
Ukończenie specjalności pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
• podstaw prawnych administracji elektronicznej, jej systemów,
• nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji,
• elektronicznego obiegu dokumentów w administracji publicznej,
• podstawowych programach oraz zasad bezpieczeństwa w sieci,
• zastosowania systemów teleinformatycznych w administracji.