Pedagogika medialna z elementami kształcenia na odległość
Opis
Technologia informacyjno-komunikacyjna jest nieodłącznym elementem codzienności jednostki. Nowe media są obecne w życiu dzieci i młodzieży oraz stosowane w placówkach edukacyjnych. Co więcej, edukacja zdalna pokazała konieczność rozwijania umiejętności medialnych przez osób pracujące w oświacie, kulturze. Studia pozwolą na poszerzenie kompetencji z tego zakresu, aby świadomie i krytycznie korzystać z mediów i móc przygotować do korzystania w ten sposób innych.
Absolwenci zostaną wyposażeni w wiedzę umożliwiającą m.in.
rozumienie procesów edukacyjnych, w tym edukacji medialnej,
krytyczną analizę dyskursu medialnego oraz
świadome, uwzględniające prawne uwarunkowania, korzystanie z nowoczesnych technologii komunikacyjnych dla celów edukacyjnych i społecznych,
nabędą również umiejętności projektowania i realizowania działań pedagogicznych.
Profil absolwenta
Absolwent kierunku zdobędzie niezbędną wiedzę oraz konieczne umiejętności i kompetencje społeczne.
W obszarze wiedzy:
• zdobycie wiedzy z zakresu m.in. edukacji medialnej;
• nabycie wiedzy o wykorzystaniu nowych technologii w edukacji.
W obszarze umiejętności:
• zdobycie umiejętności planowania i tworzenia działań edukacyjnych;
• nabycie umiejętności krytycznej analizy przekazów medialnych.
W obszarze kompetencji społecznych:
• rozwinięcie umiejętności współpracy;
• rozwinięcie umiejętności komunikacji za pomocą nowych mediów.
Zagadnienia podejmowane podczas studiów
Pedagogika medialna
Podstawy edukacji medialnej
Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni
Promocja wydarzeń edukacyjnych
Etyczne i prawne aspekty mediów