ARCHIWISTYKA
Liczba Semestrów: 2
CEL STUDIÓW:
Celem studiów jest dostarczenie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie pracy z dokumentacją, również dokumentacją elektroniczną, na każdym etapie cyklu jej życia (od momentu wytworzenia do przekazania do archiwum państwowego).
KOMPETENCJE SPECJALISTYCZNE:
Studia mają charakter kompetencyjny
- Praca w charakterze archiwisty we wszystkich rodzajach archiwów (archiwa państwowe, zakładowe, prywatne, społeczne, kościelne) bez względu na rodzaj gromadzonej dokumentacji;
- Pełnienie obowiązków koordynatora czynności kancelaryjnych, przewidzianych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. nr 14, poz. 67);
- Praca na stanowisku biurowym związanym z tworzeniem i postępowaniem z dokumentacją, na każdym etapie jej życia, również z zastosowaniem narzędzi związanych z elektronicznym zarządzaniem dokumentacją;
- Umiejętność wykorzystania materiałów archiwalnych do celów badawczych, administracyjnych, edukacyjnych, genealogicznych.
-
2 semestry